En entreprenør skal være god til at regne

Til dagligt arbejder man som entreprenør i Rebild, hvor man har mange forskellige opgaver at gøre godt med.

Det er et interessant og spændende arbejde, da man godt kan lide at have mange bolde i luften, holde det store fokus og have en kontaktflade med mange forskellige mennesker.

Det kan være fra dem, der har bestilt en opgave hos en, til dem, der skal udføre arbejdet mere specifikt, hvor man måske har nogle sædvanlige firmaer, man benytter sig af, mens man andre gange benytter sig af nogle andre.

Og så kan der komme snak om materialer indover, og man skal måske også til pressemøder og ud at tale med befolkningen for at forklare om det arbejde, der er ved at tage sin form eller snart skal stå på.

Man skal også være en god mægler, der kan snakke alle tilrette, så man mødes ved det samme mål, når alle parter ikke kan mødes fysisk eller online hver gang.

Og endelig skal man være god til at regne. 

Regningen står og falder for en entreprenør

For når man skal komme med et bud på den opgave, som man har udset sig, så skal man jo bedømme, hvad det kommer til at koste for en, hvad man skal aflønne, hvad man skal have af overskud og meget mere.

Specielt hvis man er i konkurrence med andre om at vinde den opgave – medmindre der er kartelvirksomhed – så skal man spille meget tæt med kortene og næsten ned til mindste øre for at vide, hvordan det kan løbe rundt, og man skal fremvise et budget for, hvad man bruger hver en øre på.

Det er heldigvis ens gode omdømme og effektivitet, som det også kommer an på, men for alle i sidste ende handler det også om, hvorvidt man kan overholde det budget.

I så tilfælde skal man måske bruge hjælp til at regne sig frem til den slags.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *